Monday, January 25, 2010

cerite pasal praktikal

dah 3 mgu dh praktikal kat TBS..aku pon xtau la cmne aku n nad leh pilih softwarehouse as tpt praktikal...banyak susah oo....bru2 masuk jer dh kene wat crystal report..yg lagi tekojot naek jer ofis tu mak ai x macam usang gler ...aircon cm zaman perang jepun dlu beb...gler la...ari 1st jer sv kitorg xde lg coz pak mentue die dh malas nk nafas..so die cuti...so bos take over jap..bos nye pengenalan gler la byk meleret...tub2 die leh tye...can both of u show me how to make crystal report..apakah????aku ngn nad tekulat tenung bos tu....cm nk pecah dada ni...terus jer jwb..oo..we just know the basic..leh plak bos jwb..ok2 nevermind just show me..ha ko xmcm nk tekeluor isi perot..crstal report tu pon dh sah2 kitorg blajar time cuti sem dgn itu mr.bala...aku ngn nad kencang gler pk nk gebang die..trus jwb we need lptop to show it..hahaha..cm budak drjah 1 pnye jwpn...ngarot seyh kitorg.... bos tu trus ckp ok...xpe blajar slow2 nti...pastu die suh staf die tunjuk kitorg system diorg ngah develop skg...dh la compny ni sume wat gne.net n mvp...komfem2 aku xreti...staf die terang kn 1 persatu..memule cm ok dh lame2 aku ngntok gler....dh la g pg company bkak 8.30 kitorg kul 7 dh tejengul dpn pintu tu..xcm semngt gler plak kan...pastu ari 1st lg kete dh kene saman kupon xletak..kitorg bajek cm kat kntn ler kene saman pon paling kuat rm10..skali ha ko rm30....x cm sumpah seranah plak aritu..memang mcm2 jd la 1st day praktikal...

2nd day praktikal..
kene blajar tgk2 pasal mvp...
sv dh balik dr pengkebumian..
aku x penah lg tgk muke programmer yg gler lawa cm miss tan sy..
memng cun gler la minah ni...
die bg kitorg asignment suhh wat crystal report...produce bil2 bagai invoice la,do la,pastu packing list la..
menggelebah..alhamdulillah leh gak la folow...
tp nk ciapkan glerla lame nye...

aku ngn nad slalu ckp..ni kalo mak ayah kite tgk ni sure diorg ckp..la buat ni jer ke..
memang kalo tgk hasilnye ciput nye..alahai...

3rd day konon nk jln2 jusco mlm2...
pastu odw balik tu lalu la blakang taman nk sgah kdai...
ade le sekor anjing lepak atas jalan...pastu aku lalu jer kat anjing tu..
agak nye laki die igt kan aku nk langgor die..
die menyalak kat kitorg die bantai kejor kitorg..
sib baek ler xbkak tgkap time tu..
ha ko sampai ke tgkap die capai kete kitorg...
memang menjerit2 r aku ngn nad..memang anjing tol la anjing tu..gler takot seyh..

memang mcm2 la kenangan time praktikal ni....
tp if xde nad memang x leh idop weyh aku kat cni..
mcm2 mne kitorg beperang mulot tetap kene 2gether2..
weyh nad apsal plak ko tetbe ckp2 pasal kwin2 lam blog..
aku pelik minah ni..ape hangin plak la tetbe ati kama gler...

ciap nk tido ngn bunge2...hahaha..bunge2 cinte la plak....kecik mne la pocha ni..ilang trus minah ni...


No comments: