Friday, August 28, 2009

siri-siri cite seram...

Mood aku kan tgh seram2 niyh.....
disebabkan aku pon dah tataw nak bwat ape..
wlaupun bnyk lagi psm yg tergantung
tp aku cm syok je nk update2 blog....
so ade bende gak la aku nak share ngn korang....
cite niyh bkn lah rekaan2 aku....
aku alami sendiri okk..
seyes la seram yg amat....

cite niyh actually pasal atok aku nun di sane...
n0w niyh atok aku ngah saket la kan.
so korang tlg la doa atok aku cpt baek.cepat sembuh.....
masalah nye penyaket atok aku niyh tak bleyh nak rawat kat hospital..
da tige pat kali gak la dok ulang kilinik hospital sume..
tapi takde jgk kurang nye.......
so sume2 pakat la...try plak ubat2 tradisional...
actually..atok aku da saket 10hri..bru aku blik johor...
tym aku blik niyh...
atok aku tgh brubat dgn sorang bomoh..
bomoh niyh bru la 29yrs.
ohh..weird kan.....
bomoh niyh plak da bomoh ke-5...
tp tu la...takde plak atok aku tunjuk2 tnde nk baek..makin trok ade la...
so mlm tuh kan..bomoh ni ckp la..esok ade stu perkara akn berlaku..
perkare burok la senang cite....n prkare niyh jarang berlaku..
pastu if brlaku atok aku nih akn mngalami saket yg trok la...
aku n mak aku niyh mmg la kureng sket prcye saintis2 melayu niyh...
tp nenek aku niyh tersgt la yakin kan bende2 niyh...

then esok hari nye...tnggu la punye tnggu.
aku pon lupe bomoh ni suroh tnggu.nenek aku dok igt kan.
jgn gelak kuat2.
jgn ckp kuat2.
hoh???ade kne mengene kah?setan tu takot ke klu aku gelak?
around 2 pm tuh la...tibe2 tak semene2 dapor terbakar.pergh...
nenek aku punye menggigil la kan....nasib la kan pakcik aku ade kat ruma
so die pon simbah2 air.then cabut kepale gas sume...
da siap2 sume.aku pon tngah kmas2 dapor.bersih2kan..

tbe2..........atok aku terjerit2..mengerang2 cm kne bakar kt lua....
ya allah..dugaan ape nyh...petir kilat sume serentak....
rumah pon blackout....apakah?????
charger fon rumah pon terbakar...
then tak bleyh contact sesape.
hp aku da matikan.cause takot gile..
petir kilat memang ngaruk gileee.....
atok aku punye menggelitik jgn ckp la....
aku nengok mak aku pon da setenga mati nanges.
nenek aku pon same...
pelik tak pelik nye kan....tgh2 atok aku niyh cm kne bakar.
then die menggigil2 kesejukan....
mak aii...kejam gile.
lam pale otak aku..jht gile la makhluk tuhan tuh...
mesti die bwat ptung then seru nme atok aku..
jap2 die pnggang.
then die celup lam air batu....
ye ye o je aku....niyh hipotesis awal aku...

lame jgak la kan....cm da 15mnt tuh..petir kilat pon stop..
tros kol abang li...die niyh merangkap ank angkt atok aku plus hensem plak.
so die on the spot p cri bomoh laen.
mlm tuh jgk bomoh tuh dtg.
bomoh tu sebaye cm jalaluddin hasan kot...rupe tak laa...
die ngn assistant die.
sempoi la die niyh.
tgk fizikal tak nmpk cm bomoh pon...handal ke pkcik niyh?
so..mlm tuh die tgk2 kan jela.
aku nih mmg ade sifat ingin tawu yg mndlm ..
aku dok ngadap bomoh tuh,cm aku plak bini atok aku...kehkehkeh
die ckp sumbody yg bwat atok aku niyh ade anta jin/mkhluk alam laen
suro tnam 'bende' kat rumah atok aku...
ye ke????? dlm ati la aku ckp cenggitu.
kang aku tnye bebetol.
mesti nenek aku cepuk aku suro msuk tido.
tym tuh da around 2pm harusla nenek aku bising.
mak aku lagi la langsung tak amek port..
ape barang mak tido awal2...tak remaje langsung....pang!pang!pang!
pastu die ckp kt bilik atas tuh ade mende bertenggek.....
bulu roma aku ape lagy oiiiiiiii..........ase nk ckp pkcik p labawak mende tu blik.
da la semalm nye mak aku btawu.mse die nk solat magrib,
die perasan cm ade mende mengereng atas katil nga perhatikan die solat.
oh mak.jom la kite blik lepar...........
kne plak maghrib tu aku nk salin bju.
pas mandi.bilik niyh biase cucu2 atok aku port klu blik kmpung.
aku ase cm ade org tgk.seyes la...
cm ade mende perhati.harap2 la die tutup mate
tym aku nga pkai yg dlm2..huihhhhhhhhhh....
tak.tak.tak..takottttttttttttt...........

tp pkcik tuh ckp jgn risaw.
die tak kcaw org.
die cume jge brang...
pastu kan mlm tu...........aku nk tido je..............

huarghhhhhhhhhh!!!!!!!

weyh..aku ngantok la....
actually aku ade gmba2 yg seram tuh.
cause aku ade snap2 mse die ngah mengubat...
tp the next entry la aku cite.
tu pon klu ade org nk dgr.........
mate tak bleyh bkak daa....


korang..nyte~~~~~~~~
-nad ya-a-aw-

3 comments:

Donut said...

sile. i like d story

Donut said...

sile. i like d story

Laila said...

haha..
2 be continnue eh mr donut!